„Гаврите на превозвача „Рожен Експрес" нямат край. Хора, сред които и онкоболни, трябваше да стоят и чакат автобус да ги качи от Смолян за Пловдив, защото в последния момент от фирмата решили да не пускат свой транспорт въпреки закупени билети".
Това разказва смолянчанинът Александър Караджов в писмо до редакцията на „Родопи Смолян".
„На 2 април, в 06.30 часа сутринта, трябваше да пътувам за София. За целта предишния ден купих два билета – за мен и за колежката ми, от касата на автогара „Смолян", за автобуса на „Рожен Експрес". На 2 април пристигнах на автогарата в 06.15 ч. Автобус нямаше. Попитах касиерката какво се случва, а тя ми отговори: „Автобус няма да има, господине. Има купени само два билета за 06.30 ч, а пътят Смолян – Асеновград е затворен!" (б.а. – Двата закупени билета са моят и този на колежката ми.)
Що за логика? Да, вярно е, че пътят бе затворен заради поредното свлачище, активизирало се през нощта. Но Смолян се свързва със София не само чрез пътя Смолян – Асеновград – Пловдив, а също така и чрез Смолян – Девин – Кричим – Пловдив, както и чрез Смолян – Кърджали – Асеновград – Пловдив!
Аз съм закупил билет, който за мен е договор с превозвача, че превозът ми ще бъде осъществен и аз ще бъда обслужен качествено и в срок. Съответно съм си направил план на времето ми през деня.
Касиерката ми отговори, че автобус нямало да има, а щяла да презавери билетите ни за автобус в 07.35 часа, идващ от Мадан.
Поисках номера на директора на „Рожен Експрес", защото за мен това е безобразно отношение към пътуващите, но тя отказа да ми го предостави. Все пак го издирих чрез познати, след което позвъних на въпросния шеф. Попитах го защо няма автобус, обясних му, че това е недопустимо, че хората чакат (вече не бяхме само двама души, а след нас дойдоха още 7-8 човека). Обясних, че ми предстои полет до Норвегия и попитах дали той ще заплати цената на билета ми ( 500 евро) в случай, че изпусна самолета заради закъснението.
Господинът се държа нагло. Затвори телефона и се наложи да му позвъня отново, за да разбера какво се случва. Но когато човек няма какво да отговори или да даде разумно обяснение за постъпката си, той обикновено затваря телефона.
Шефът на фирмата не прояви грам разбиране при все, че му казах, че ако не дойде автобус, ще повикам медиите. Отговорът му бе: „Повикай който искаш! Автобус няма да има!"
Часът вече бе 06.40. На автогарата пристигнаха и онкоболни, които имаха часове за прегледи и манипулации в Пловдив. Голяма част от хората нямаха избор и се качиха в някакъв микробус, вероятно идващ от Рудозем или Златоград.
В крайна сметка, оставени без право на каквато и да била друга възможност, без да има кой да ни чуе или да предприеме каквото и да било по случая, се качихме в микробус, пътуващ от Мадан. Потеглихме от автогарата в Смолян в 07.40 ч., с един час и десет минути закъснение, като в микробуса имаше правостоящи пътници.
Благодарение на това, че съм свикнал да планирам времето си добре, не изпуснах самолета. Но не там е въпросът. Въпросът е в принципа. Как подобен аргумент (затворен път) води до решението да не се пуска автобус! Недоумявам! Проблемът на българина е, че позволява да бъде мачкан. Свежда главица и мълчи. Ето затова заслужаваме робската си съдба. А в това време ей такива дерибеи като „Рожен Експрес", с "професионалното" си ръководство начело, ще продължават да се гаврят с хората, защото знаят, че в България няма наказано прегрешение", пише още Александър Караджов от Смолян.
24smolian.com
Share To:

24rodopi

Post A Comment:

4 comments so far,Add yours

  1. Нищо не се е променило.
    Тази "фирма" всеки месец рекетира децата ни с най-скъпите карти за градски транспорт в България. Линиите на практика са една линия. Няма транспорт до най-важните жилищни райони в града - Невястата и Новия център. Трагедия! Освен, че се подиграват с обслужване и цени, чул съм че взимат и голяма държавна субсидия от порядъка на 700 000 лв. годишно. Искрено се надявам смешния Рожен експрес да се задави в собствената си лакомия и незачитане на клиента и да умре! Може би само тогава ще се отвори път за фирма с нова визия за транспорта в този и без това забравен град.
    И тогава ще навлезнат и технологиите от Европа - магнитни карти, безкасово плащане за време. Евтини карти за ученици, студенти и пенсионери и всясакве нововъведения, които са факт в нормалните градове от десетилетия.
    Предполагам, че така се е вкопала в транспорта не без участието на общинската управа. А това означава, че тази година на местните избори с предимство (поне за мен) ще има този кандидат кмет, който обещае да измете за винаги тази пасмина - Рожен експрес!

    ОтговорИзтриване
  2. Ще ви разкажа от моя личен опит как е на запад, а изводите оставям на вас. В края на 2011г със семейството ми посетихме Дания. Имахме предварително закупени електронни билети. От Копенхаген до Устад- Шведски град пътувахме с автобус около 90км. като пътници бяхме само нашето семейство 3 човека и още 4 пътника. След това на най-бързият ферибот Леонора Кристина с капацитет 1400 пътника и 357 автомобила, като нямаше повече от 20 пасажера, и всичко това с един електронен билет който разпечатах на принтера ,който никой не си направи труда да провери, когато се качвахме на автобуса. Просто не можех да повярвам, шофьорът на автобуса без да погледне електронният билет, каза "please''!

    ОтговорИзтриване
  3. За това което е рожен експрес може да "благодарите" на смолянските комунисти.

    ОтговорИзтриване
  4. Много прост народ бе!!! Радват се да унижават и заплашват хората, да я няма фирмата да ги изметат....Вие чувате ли какви извънземни глупости говорите? Има причина - затворен път, форс мажорно обстоятелство.Превозвача е в правото си да спре автобус,особено при такива обстоятелства. Превозвача е дал алтернатива, и тя е осъществена, така наречения потърпевш се е възползвал от нея! Няма и една трета правно основание в тия твърдения.Това си е живо омаскаряване, някой си казва, че говорил с някой и той бил груб...всяка случка има две страни нека не забравяме, тук имаме само думата на някой си! Много обичам като бълагрите започнем да се правим да голямата работа и да заплашваме - ще викне телевизия, ами ок.
    Само едно ще кажа, потърпевшия никога нямаше да заплаши някой от авиокомпанията с която е пътувал ако имаше закъснение, или полета беше отменен! В това се състои робската ни психика господа - най лесно е да смажеш малките и тези които са на ръба на оцеляването...към големите никой не скача и гневи....тях ги гледаме в очите и им се радваме!

    ОтговорИзтриване

Съдържанието на 24smolian.com и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на 24smolian.com, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на 24smolian.com, посочване на източника и добавяне на линк към 24smolian.com.
Използването на графични и видео материали, публикувани в 24smolian.com. е строго забранено. Нарушителите ще бъдат санкционирани с цялата строгост на закона.
24smolian.comне носи отговорност за съдържанието на коментарите под публикациите.
Администраторите на блог-форума запазват правото да ограничават или блокират публикуването им. Призоваваме ви за толерантност и спазване на добрия тон.


Родопи Смолян - FACEBOOK I Родопи Смолян - FACEBOOK I Родопи Смолян - FACEBOOK I Родопи Смолян - FACEBOOK I